Selasa, 28 November 2017

Malaysia seri dengan India

ARKIB : 23/07/2008
KUALA LUMPUR - Skuad negara sekadar mencatat seri yang kedua dalam tempoh sebulan pada perlawanan bola sepak persahabatan antarabangsa dengan mengikat India 1-1 di Hyderabad, semalam.

Indra Putra Mahayuddin menyelamatkan skuad negara bimbingan B. Sathianathan itu menerusi gol pada minit ke-75 selepas ketinggalan 10 minit sebelumnya dengan jaringan Baichung Bhutia, bekas pemain import Perak.

Malaysia menjadikan perlawanan ini sebagai persediaan menghadapi Pestabola Merdeka, Oktober ini dan Kejohanan Persekutuan Bola Sepak ASEAN (AFF) di Indonesia dan Thailand, Disember depan.

Pada 6 Jun lalu, Malaysia turut mengikat Indonesia 1-1 di Surabaya dengan jaringan penyamaan ketua pasukan, Shukor Adan selepas tuan rumah mendahului menerusi Bambang Pamungkas.

Malaysia juga akan menentang kelab naib juara Liga Perdana England dan Liga Juara-juara Eropah, Chelsea pada perlawanan persahabatan di Stadium Shah Alam, Selasa depan.
SUMBERArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0723&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_02.htm#ixzz4zmNUnWj1
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan