Jumaat, 29 September 2017

Indra sedia isi slot penyudah



ARKIB : 13/06/2007
PULAU PINANG – Penyerang, Indra Putra Mahyuddin mengimpikan kembali posisinya dalam skuad kebangsaan bagi menghadapi Piala Asia bulan depan selepas sekian lama bergelut dengan kecederaan.

Menurut Indra, walaupun lama tidak bermain di dalam perlawanan kompetitif terutamanya Liga Super, itu bukan bermakna tahap kecergasannya telah menurun.

Sambil mengakui masih terasa sengal pada kecederaan lamanya, dia dilihat mampu mengikut semua arahan jurulatih pada sesi latihan taktikal.

‘‘Saya akui agak penat sikit tapi itu bukan bermakna saya tidak cergas, saya mampu mengikuti keseluruhan latihan secara berterusan di bawah kendalian Norizan Bakar.

‘‘Latihan itu begitu penting untuk memastikan tahap kecergasan saya sekarang ini dapat ditingkatkan,” katanya kepada Utusan Malaysia selepas sesi latihan di sini, semalam.

Tambah Indra, dia sangat berharap untuk mendapat semula tempatnya dalam kesebelasan utama bagi membantu kejayaan skuad negara.

Dia mengakui memerlukan beberapa perlawanan ujian untuk membuktikan dirinya pulih.

Indra tercicir daripada sesi latihan skuad negara di Australia bulan lalu.

Sementara itu, Norizan yang ditemui selepas sesi latihan berkata, beliau sedang memerhati tahap kecergasan Indra dan beberapa pemain lain sebelum keputusan akhir dibuat.

‘‘Dari apa yang saya perhatikan, dia (Indra) sudah boleh berlatih sepenuhnya adn mengikuti latihan kecergasan di tepi padang. Saya harap dia sudah pulih,” katanya.

Latihan semalam juga menyaksikan kehadiran beberapa pemain dari skuad Olimpik yang baru menghabiskan tugasan di Jepun minggu lalu.

SUMBERArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2007&dt=0613&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_04.htm#ixzz4u8tGWCb9
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan